Novidades (Blog)

Não tenho tempo para educação a distância No tengo tiempo para la educación a distancia I do not have time for distance learning

Não tenho tempo para educação a distância No tengo tiempo para la educación a distancia I do not have time for distance learning

por Filipe de Castro Ferreira -
Número de respostas: 0
"Eu não tenho tempo ou disciplina para fazer um curso a distância."

Esses são os dois principais argumentos que escuto de pessoas que acham a proposta EAD interessante, mas nunca tomam a decisão em fazer um curso.
Algumas pessoas e empresas até adquirem cursos a distância, mas pensam que apenas o fato de ter adquirido o curso garantirá que o conteúdo será absorvido, como em um passe de mágica.

É de conhecimento comum que Treinamento Corporativo é chave para o sucesso no processo de capacitação e transformação de uma organização. Os elementos para um bom Treinamento Corporativo são: qualidade, disponibilidade e preço. A Educação a Distância consegue entregar todos esses pontos com eficácia.




Entretanto, ainda me parece que há preconceitos e mitos por muitas pessoas quanto aos cursos a distância e acabam colocando a culpa no tempo e na falta de disciplina. Será que elas são realmente as vilãs?

Primeiramente, dizer que não possui tempo soa muito mais como “não consigo gerenciar meu tempo”, do que a falta dele em si. Não importa quão ocupada é a sua agenda, você sempre acha tempo para fazer o que você quer ou realmente necessita fazer.

Em minha experiência, tenho visto muitas pessoas comprometidas e que buscam crescimento profissional constante. Mas a grande maioria só realmente faz um treinamento quando há alguma obrigação. Afinal, se essas pessoas realmente não tivessem tempo, não iriam à eventos ou participariam de treinamentos presenciais tradicionais.

O segundo ponto está muito ligado aos temas comprometimento e engajamento, do que disciplina.

Há os que dizem que “não tenho disciplina” ou “minha equipe não possui disciplina para fazer um curso a distância, pois preferimos sala de aula”.

Evidente que há preferências e estilos de aprendizagem, e isso deve ser respeitado. Mas com a propriedade de alguém que já ministrou treinamentos corporativos presenciais há anos afirmo:

“Caso você ou sua equipe não tenham disciplina para fazer um curso a distância, também não terão para fazer um presencial. Estas pessoas são as mesmas que chegam atrasadas no curso presencial, saem mais cedo, ficam no celular/laptop durante o treinamento, saem toda hora para atender o telefone e faltam muito!”

Ou seja, não fez nenhuma diferença se o curso é presencial ou a distância.

FICA CLARO QUE A FALTA DE DISCIPLINA PARA ESTUDAR NÃO É UMA EXCLUSIVIDADE DO CURSO A DISTÂNCIA.

Portanto, ao se matricular em um curso a distância, os seguintes pontos devem ser observados para que você ou o seu time possam aproveitar o curso ao máximo:

1) Busque apoio gerencial – apesar do gerente ser um grande interessado na capacitação de sua equipe, ainda parece que é a maior barreira para que a aprendizagem aconteça. Muitos gerentes querem que a equipe se capacite, mas não querem reservar um momento da sua equipe para estudo. Há um sentimento equivocado de “improdutividade” que deve ser vencido. Desta forma, sempre há outras prioridades, nada mais que preconceito. É obrigação gerencial fornecer apoio para que o estudo aconteça.

2) Reserve de 2 a 4 horas para estudo diariamente - não deixe para estudar apenas nas horas vagas - Educação a distância requer disciplina e planejamento. Reserve duas a quatro horas por dia, no mínimo, assim como sua equipe faria para um curso presencial tradicional. Em minha experiência, são raros os alunos que deixaram para estudar “nas horas vagas” e conseguiram concluir um curso.

3) Saia do seu local de trabalho para estudar - há muitas interrupções regulares em sua mesa de trabalho (telefone, e-mail, conversas com o colega ao lado, etc). Fazer o curso no seu ambiente de trabalho ajuda a não concluir o curso. Peça à sua gerência uma sala de reunião ou auditório para que possa estudar reservadamente, assim como faria para um curso presencial tradicional.

Concluindo, a Educação a Distância pode ser uma alternativa fantástica para treinamento corporativo, conseguindo unir qualidade, disponibilidade e preço. Entretanto, necessita de apoio gerencial, planejamento e, o mais importante, disciplina de estudo.

Conheça nossa metodologia única e descubra como algumas empresas reduziram até 90% em treinamento com a ingty: https://ingty.com/mod/page/view.php?id=145

Veja alguns depoimentos dos alunos da ingty: https://ingty.com/mod/page/view.php?id=148

Filipe de Castro Ferreira, PMP

Bacharel em Sistemas de Informação e Pós-graduado em Gestão de Projetos. Ampla experiência implantando Project Server em empresas de diferentes tamanhos e setores, incluindo mega projeto de "parada e manutenção em refinaria”. Experiência como Consultor PPM Sênior pela Microsoft Brasil e Petrobras. Trabalhou na CA Technologies como consultor Sênior com o CA Clarity PPM, onde também foi responsável pelos parceiros na América Latina. Sócio-diretor da ingty Treinamentos. Certificações: PMP, MCP Microsoft Project, CA Clarity PPM Professional, MCP Microsoft Sharepoint, ITIL e COBIT.

Curso Microsoft Project, EPM, PPM, Project Server, Project Online
"No tengo tiempo o disciplina para hacer un curso a distancia."

Estos son los dos principales argumentos que escucho de personas que encuentran la propuesta EAD interesante, pero nunca toman la decisión de hacer un curso. Algunas personas y empresas hasta adquieren cursos a distancia, pero piensan que sólo el hecho de haber adquirido el curso garantizará que el contenido será absorbido, como en un pase de magia.

Es de conocimiento común que el entrenamiento corporativo es clave para el éxito en el proceso de capacitación y transformación de una organización. Los elementos para un buen Entrenamiento Corporativo son: calidad, disponibilidad y precio. La Educación a Distancia consigue entregar todos estos puntos con eficacia.




Sin embargo, todavía me parece que hay prejuicios y mitos por muchas personas en cuanto a los cursos a distancia y acaban poniendo la culpa en el tiempo y en la falta de disciplina. ¿Son realmente las villanas?

Primero, decir que no tiene tiempo suena mucho más como "no puedo manejar mi tiempo", que la falta de él en sí. No importa cuán ocupada es su agenda, usted siempre encuentra tiempo para hacer lo que usted quiere o realmente necesita hacer.

En mi experiencia, he visto a muchas personas comprometidas y que buscan crecimiento profesional constante. Pero la gran mayoría sólo realmente hace un entrenamiento cuando hay alguna obligación. Después de todo, si esas personas realmente no tuvieran tiempo, no ir a eventos o participar en entrenamientos presenciales tradicionales.

El segundo punto está muy ligado a los temas comprometidos y compromiso, que disciplina.

Hay quienes dicen que "no tengo disciplina" o "mi equipo no tiene disciplina para hacer un curso a distancia, pues preferimos el aula".

Es evidente que hay preferencias y estilos de aprendizaje, y eso debe ser respetado. Pero con la propiedad de alguien que ya ha dictado entrenamientos corporativos presenciales desde hace años, afirmo:

"Si usted o su equipo no tienen disciplina para hacer un curso a distancia, tampoco tendrán que hacer un presencial. Estas personas son las mismas que llegan atrasadas en el curso presencial, salen más temprano, se quedan en el celular / portátil durante el entrenamiento, salen toda la hora para atender el teléfono y faltan mucho!

Es decir, no hizo ninguna diferencia si el curso es presencial o la distancia.

HACE CLARO QUE LA FALTA DE DISCIPLINA PARA ESTUDIAR NO ES UNA EXCLUSIVIDAD DEL CURSO A DISTANCIA.

Por lo tanto, al matricularse en un curso a distancia, los siguientes puntos deben ser observados para que usted o su equipo puedan aprovechar el curso al máximo:

1) Busque apoyo gerencial - a pesar de que el gerente es un gran interesado en la capacitación de su equipo, todavía parece que es la mayor barrera para que el aprendizaje suceda. Muchos gerentes quieren que el equipo se capacite, pero no quieren reservar un momento de su equipo para el estudio. Hay un sentimiento equivocado de "improductividad" que debe ser vencido. De esta forma, siempre hay otras prioridades, nada más que prejuicio. Es obligación gerencial proporcionar apoyo para que el estudio ocurra.

2) Reserva de 2 a 4 horas para estudio diariamente - no deje para estudiar sólo en las horas vacantes - Educación a distancia requiere disciplina y planificación. Reserve dos a cuatro horas al día, como mínimo, así como su equipo haría para un curso presencial tradicional. En mi experiencia, son raros los alumnos que dejaron para estudiar "en las horas vacantes" y consiguieron concluir un curso.

3) Salga de su lugar de trabajo para estudiar - hay muchas interrupciones regulares en su escritorio (teléfono, e-mail, conversaciones con el compañero al lado, etc). Hacer el curso en su ambiente de trabajo ayuda a no completar el curso. Pida a su gerencia una sala de reunión o auditorio para que pueda estudiar reservadamente, así como lo haría para un curso presencial tradicional.

Concluyendo, la Educación a Distancia puede ser una alternativa fantástica para entrenamiento corporativo, logrando unir calidad, disponibilidad y precio. Sin embargo, necesita apoyo gerencial, planificación y, lo más importante, disciplina de estudio.

Conozca nuestra metodología única y descubra cómo algunas empresas redujeron hasta un 90% en entrenamiento con la ingty: https://ingty.com/mod/page/view.php?id=145

Vea algunos testimonios de los alumnos de la ingty: https://ingty.com/mod/page/view.php?id=148

Filipe de Castro Ferreira, PMP

Licenciatura en Sistemas de Información y Posgrado en Gestión de Proyectos. Amplia experiencia implementando Project Server en empresas de diferentes tamaños y sectores, incluyendo mega proyecto de "parada y mantenimiento en refinería." Experiencia como Consultor PPM Senior por Microsoft Brasil y Petrobras. Trabajó en CA Technologies como consultor Senior con CA Clarity PPM, donde También fue responsable de los socios en América Latina. Socio-director de la ingty Capacitaciones: PMP, MCP Microsoft Project, CA Clarity PPM Professional, MCP Microsoft Sharepoint, ITIL y COBIT.

Curso Microsoft Project, EPM, PPM, Project Server, Project Online
"I do not have the time or discipline to take a distance learning course."

These are the two main arguments I hear from people who find the EAD proposal interesting, but they never make the decision to take a course. Some people and companies even take distance learning courses, but they think that just having acquired the course will ensure that the content will be absorbed, just like in a magic spell.

It is common knowledge that Corporate Training is key to success in the process of empowering and transforming an organization. The elements for a good Corporate Training are: quality, availability and price. Distance Education can deliver all these points effectively.




However, it still seems to me that there are prejudices and myths for many people regarding distance learning courses and they end up putting blame on time and lack of discipline. Are they really the villains?

First, saying that you do not have time sounds much more like "I can not manage my time", than the lack of it in itself. No matter how busy your schedule is, you always find the time to do what you want or really need to do.

In my experience, I have seen many people committed and seeking constant professional growth. But the vast majority only really do a training when there is some obligation. After all, if these people really did not have the time, they would not attend the events or participate in traditional face-to-face trainings. The second point is closely linked to commitment and engagement, rather than discipline.

There are those who say that "I have no discipline" or "my team does not have the discipline to take a distance course because we prefer the classroom". Of course there are preferences and styles of learning, and this should be respected. But with the property of someone who has taught corporate training for years, I say:

"If you or your team do not have the discipline to take a distance course, you will not have to take a course. These people are the same ones who arrive late in the classroom course, leave early, stay on the cell phone / laptop during training, leave all the time to answer the phone and they are missing a lot! " That is, it made no difference whether the course is presential or distance.

IT IS CLEAR THAT THE LACK OF DISCIPLINE TO STUDY IS NOT AN EXCLUSIVITY OF THE DISTANCE COURSE.

Therefore, when enrolling in a distance course, the following points must be observed so that you or your team can enjoy the course to the maximum:

1) Seek managerial support - although the manager is a big stakeholder in training your team, it still seems like the biggest barrier for learning to happen. Many managers want the team to train, but they do not want to reserve a moment for their team to study. There is a mistaken sense of "unproductiveness" that must be overcome. In this way, there are always other priorities, nothing more than prejudice. It is managerial obligation to provide support for the study to take place.

2) Book 2 to 4 hours for daily study - do not forget to study only in open hours - Distance learning requires discipline and planning. Book two to four hours a day at least, just as your staff would do for a traditional face-to-face course. In my experience, it is rare that students left to study "in their spare time" and were able to complete a course.

3) Get out of your workplace to study - there are many regular interruptions at your desk (phone, email, conversations with the next colleague, etc.). Taking the course in your work environment helps you not complete the course. Ask your management for a meeting room or auditorium so you can study privately, just as you would for a traditional face-to-face course.

In conclusion, Distance Education can be a fantastic alternative to corporate training, combining quality, availability and price. However, it needs management support, planning and, most importantly, study discipline.

Learn about our unique methodology and discover how some companies have reduced up to 90% in training with ingty: https://ingty.com/mod/page/view.php?id=145

Here are some ingty student testimonials: https://ingty.com/mod/page/view.php?id=148

Filipe de Castro Ferreira, PMP

Bachelor in Information Systems and Postgraduate in Project Management. Extensive experience in deploying Project Server in companies of different sizes and sectors, including mega project "stop and refinery maintenance." Experience as a Senior PPM Consultant for Microsoft Brazil and Petrobras, worked at CA Technologies as Senior Consultant with CA Clarity PPM, where Was responsible for the partners in Latin America, and was responsible for the partners in Latin America, as well as the Director of INGT Training, Certifications: PMP, Microsoft Project MCP, CA Clarity PPM Professional, Microsoft Sharepoint MCP, ITIL and COBIT.

Course Microsoft Project, EPM, PPM, Project Server, Project Online